Van gedrukte nieuwsbrief naar bedrijfsblog en email nieuwsbrief

“Als je een bedrijfsblog begint, bouw je tenminste echt wat op.”

Een goede klant benaderde ons enige jaren geleden met het verzoek om hun nieuwsbrief te restylen. Dat was nog een gedrukte nieuwsbrief die per post naar enige landen werd verstuurd. Mijn antwoord was duidelijk en simpel: niet doen. Zo’n nieuwsbrief kost veel, en heeft maar een heel beperkte werking. Als je een bedrijfsblog begint, bouw je tenminste echt wat op: bekendheid, merkautoriteit en niet te vergeten: vindbaarheid in Google. En je nieuwe artikelen op de blog vormen perfecte inhoud voor een digitale nieuwsbrief, die daarmee een veel betere vervanging is voor de gedrukte nieuwsbrief.

Inmiddels zijn we drie jaar verder, en mijn klant is lyrisch over de resultaten. Ze worden op alle belangrijke zoekwoorden zeer goed gevonden binnen Google en zowel klanten als potentiële klanten zijn zeer positief over de blog en email nieuwsbrief. Bovendien worden hun artikelen steeds vaker opgepikt door de magazines in hun branche, waardoor ze heel veel gratis publiciteit krijgen. Dit was met hun oude nieuwsbrief nooit gelukt. Voor hun nieuwe divisie was de keuze dan ook snel gemaakt: ook daarvoor starten we nu met een bedrijfsblog.